vad är det för fel på mig?

Alltså jag har ett problem. Detta har jag lidit av länge och det kan tyckas vara
en bagatell, men nu har jag fått nog. Jag vet inte vad jag ska göra åt det.
Allting sitter i mitt huvud.

Ni kommer säkert tycka att detta är äckligt men det skiter jag i.
Känner att jag behöver skriva av mig och sedan kanske det är någon
som har ett hjälpsamt tips. Hur som helst, till saken.

Det är såhär; När jag var liten tjatates det alltid om att äta upp maten.
Ingenting fick slängas osv, "tänk på barnen i Afrika". Detta följer mig ännu
och har verkligen satt griller i min skalle. Jag kan inte lämna mat på tallriken.
Jag måste äta upp! - Det kvittar hur spyfärdig eller mätt jag är.

Nästan varje dag slutar det med att jag får uppstötningar och många gånger
går jag och känner mig som en uppsvälld ballong. Äckligt jag vet, men detta
har blivit vardag för mig.

Kanske börja ta ännu mindre portioner? Eller vad tror ni?

God Natt.

Kommentarer
Postat av: Lit de Parade

Haha.. Har samma problem!! Det går bara inte att lämna något!



M @ Lit de Parade

2010-11-26 @ 17:02:30
URL: http://www.litdeparade.se
Postat av: Kim

Köp mindre tallrikar! Då blir det mindre mat av sig självt, och så slipper du klökas.



Tänk på att vara medveten om varje tugga, känna smaken och ge det tid i munnen innan man sväljer.



Rent psykologiskt är det bättre att lämna mat på tallriken om man vill gå ner i vikt, för det ger hjärnan en illusion av kontroll. Men, jag slänger inte heller mat, tar bara lite mindre första gången och kompletterar om jag inte är mätt.



Hej hopp!

2011-04-01 @ 10:35:54
Postat av: Kim

Köp mindre tallrikar! Då blir det mindre mat av sig självt, och så slipper du klökas.



Tänk på att vara medveten om varje tugga, känna smaken och ge det tid i munnen innan man sväljer.



Rent psykologiskt är det bättre att lämna mat på tallriken om man vill gå ner i vikt, för det ger hjärnan en illusion av kontroll. Men, jag slänger inte heller mat, tar bara lite mindre första gången och kompletterar om jag inte är mätt.



Hej hopp!

2011-04-01 @ 10:36:38
Postat av: Kim

Köp mindre tallrikar! Då blir det mindre mat av sig självt, och så slipper du klökas.



Tänk på att vara medveten om varje tugga, känna smaken och ge det tid i munnen innan man sväljer.



Rent psykologiskt är det bättre att lämna mat på tallriken om man vill gå ner i vikt, för det ger hjärnan en illusion av kontroll. Men, jag slänger inte heller mat, tar bara lite mindre första gången och kompletterar om jag inte är mätt.



Hej hopp!

2011-04-01 @ 10:38:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0