kalla inte Josse för Jossan

Josse är en utav mina äldsta vänner jag fortfarande har kontakt med.
Hon fyller 20 år imorgon och därför firar vi henne storslaget ikväll!

Jag kommer att tänka på hennes 18-årsdag, kvällen vi var på Kent i Växjö.
Den kvällen när vi på vägen hem bråkade om Kents låt "Socker", vi båda
var verkligen extremt sura och sa inte ett knyst till varandra på någon timme.
Men Josse sjöng fel - det kan jag stå för än idag!

Morgonen därefter hade vi bråttom hem med tåget till Värnamo och en hel flaska
vodka gick i kras. I språnget hann jag inte med att knyta skorna och föll pladask ner för
trappan. Vilket resulterade i en krossad flaska vodka och ett par söndriga jeans.
Men roligt var det, sådant som man kan skratta åt i efterhand.

Morgon blev kväll och Joseful och jag gick på Harrys. Jag som fortfarande bara var
ett flickebarn hade inte fyllt 18. Men det fixade Josse med lite saliv och ett tryck med
hennes hand emot min. Stämpla med andra ord. Det var första gången på Harrys för oss.
Vad jag kan minnas hade vi väldigt roligt. Josse, om du läser detta; var det inte den gången
du fick en efterhängsen tysk hack i hälarna?

Så mycket minnen .. Josse & Kirre. Säg någonting vi inte har gjort tillsammans?

- Time flies, when you're having fun. You wake up and another year is gone. Happy birthday.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





Kommentarer
Postat av: Josse

hahaha, tysken ja.

- jag har rätt ang socker, du sjöng megafel!

- sara var med på harrys dn kvällen, o det var hennes saliv du hade på handleden!

- tack tack ännu en gång!

2010-03-21 @ 20:01:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0