I was aiming for the sky

.. ended up flat on the ground.

För det är så det fungerar i det verkliga livet.
Jag måste sluta drömma då det alltid slutar med att jag blir besviken.
Fast jag har hört att då man slutat hoppas och drömma kan man lika väl dö.
Antingen är det dags för mig att lära mig hantera all motgång jag känner just
nu eller så tar jag slut på skiten som kallas livet.

Men det tänker jag inte. För det ligger inte i en drömmares natur att kasta drömmarna åt sidan.
Just nu känns det lite sådär, men om ett tag kommer det bli bättre igen.

För någonstans där borta stiger solen. Det har min kärlek Salem Al Fakir sagt.


Kommentarer
Postat av: Heydär

Jag brukar drömma...ibland längre än vad som rör mig. Även jag önskar mycket, men inget jag kräver av dom och senare blir besviken av.



Det stora mysteriet dock är att vi inte äger något, så jag varför denna stora tävlingen om att lyckas uppfölja sina drömmar i livet. Vi går alla igenom samma port, och någon måste börja städa den, för i mina ögon har den blivit otrolig skitig.

2010-03-15 @ 05:03:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0