lite dikt och sådär va

Ett beslut
Ett snabbt beslut
Att på en sekund förstöra något
Att på en sekund förstöra vad som kunde ha blivit början på något nytt
Att på en sekund förstöra den tråd av upp- och nedgångar som vi kallar vårt liv
Att på en sekund våga ta beslutet och gå vidare


Hittade den här dikten på datorn som jag skrev någon gång anno 2008.
Minns det som igår och vet precis vad den handlar om och hur jag kände.

Jag tror det är därför jag skriver och alltid har skrivit mycket dikter.
De speglar min själ och ger mig förmågan att kunna resa i tiden på
ett helt annat sätt än minnen faktiskt kan.

Nu ska jag kolla lite SATC och sen sova. God natt min skatt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0