se dina skattepengar som en slags donation

Jag är med i donationsregistret och har länge funderat på att bli blodgivare samt
stamcellsdonator. För mig känns det som någonting väldigt givet. Att man som
individ hjälper till i den mån man kan.

Det är det som är så tråkigt med dagens Sverige.
Vi lever i ett individualistiskt samhälle och många utav oss har inte
förstått att den enda vägen till lycka och rättvisa är gemensamt uppoffrande.

Vi kan likna det här med skattepengar med att donera.
Att dela med sig utav sitt blod är som att man till samhället
ger en del utav sin inkomst. Den delen får du, och våra landskamrater tillbaka
genom samhällets olika statliga instanser. Man ger utav sin inkomst, inte bara
till sig själv men även dem som har det sämre ställt. De som är beroende utav
att vi delar med oss. De som inte hade haft råd med det som du tar för givet.

Se dina skattepengar som ett hjärta åt en fattig. Utan den som pumpar finns det inget liv.

Kommentarer
Postat av: Simon

du borde inte ens få ha en åsikt om det här, kom tillbaka när du jobbat halva ditt liv.

2010-06-27 @ 18:48:46
URL: http://motherless.com
Postat av: Kristina

Till Simon:



Tack för den underbara länken. Jag har alltid haft e förkärlek till skitungar.



Och det där om att ha jobbat mitt halva liv. Det vet du ingenting om överhuvudtaget. Min åsikt räknas, precis som din. Fast jag har svårt att tro att du orkar lyfta på röven för att ta dig till vallokalen i höst. Rätt svårt att slita sig från helgon. Inte sant?

2010-06-27 @ 19:06:53
URL: http://wretchedworld.blogg.se/
Postat av: Rasmus

Jag är blodgivare! <: so joina

2010-06-29 @ 01:26:55
URL: http://heartscene.blogg.se/
Postat av: Rasmus

sv; det är lugnt va! jag töjer alldeles lagom <: är van så! men tack för omtanken :D och att vara blodgivare är nice. men man måste tänka på massa saker. som om man har ny sex partnher, nya gadds, piercings osv >.<

2010-06-29 @ 10:09:43
URL: http://heartscene.blogg.se/
Postat av: kvft

Väldigt värt!. Och inte för att vara "Simon" men...



- Struntade du i att köpa smink föra månaden?

- Hoppade du över måltiderna?

- Var det något du tog, men som egentligen ej inte behövde ta?



( Att förneka sig själv är vad /är donera/)



Tacka dig lyckig du, som föds i en demokrati. Skattepengar borde ses som en plikt i Sverige. När du väl har fått ett jobb..en utbildning...när du väl har tagit del.



Attituden som simon visar, ack ....



Det är så enkelt att tro att man själv har förtjänat allt när man bor i ett land som Sverige.



Heja Sverige!

2010-06-29 @ 13:48:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0