till P.

Det är en varm sommardag
Klockan är runt halv två och det är onsdag
Det har varit väldigt varmt den senaste tiden
Mina kläder har klibbat fast sig intill kroppen
Jag har känt mig äcklig och önskat mig den svalare hösten

Jag har gått upp klockan 6 och tagit mig till fängelset
Till det där jobbet
Men allt jag kunnat tänka på är dig
Men allt jag velat göra har varit med dig
Jag känner mig töntig
Töntig som skriver detta
Det tycker säkert du också
Men tiden räcker aldrig till
Och orden känns antingen för stora eller för små
Det är när tungan får svårt för att tala jag tar till skriften
Skriver i gåtor så att du själv kan få skapa dig en sanning
För jag vet inte riktig vad svaret ska bli
För jag kan inte sia om framtiden
Allt jag vet är att idag
Att just nu
Vill jag bara vara din

/ Kristina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0