att vara eller att inte vara ..

.. söt? Med risk för att låta skrytsam nu är det något jag får höra ofta.
Att jag är söt dvs. Att jag är snygg får jag inte höra lika frekvent.
En tanke som aldrig riktigt vill släppa är att jag har fått
för mig att det är bättre att vara snygg.

Vad är det som skiljer söt ifrån snygg?
Är det ena bättre än det andra?


Citat ifrån flashback
;

- " Många tjejer tolkar "söt" som "snygg, men med små bröst"

Själv tycker jag ansiktsformen avgör det till stor del. Söt är lite rundare ansiktsform (nä, inte tjock med tjocka kinder) medans snygg så brukar det vara lite rakare linjer och skarpare blick och spetsigare näsa.
Saker som ett trevligt leende och allmänt glad uppsyn med öppna ögon och inte så spetsig näsa så är det nästan alltid så att det hamnar i "söt"-facket.

Dessutom måste man givetvis vara attraktiv sammanlagt för att bli klassad som söt eller snygg."


- "Om ni tänker efter på tjejer ni känner märker ni att de som är mest attraherande är snygga och de lite mindre attraherande är söta. Söt är alltså ett ord för de som inte ligger i första division."


- "Jag skulle nog säga att en söt tjej är bättre flickvänsmaterial än en snygg tjej. Jag har nog träffat för många söta tjejer med härlig personlighet, och för många snygga utan..."


- "Alla söta tjejer kan vara snygga om de bara sminkar sig mer sexigt. Däremot kan inte alla snygga tjejer bli söta.
För att vara söt måste du ha mjukare drag. Tjejer som Linda Rosing eller Victoria Silvstedt skulle omöjligt kunna göra sig söta"


Slutsats: Jag har helt enkelt mjuka drag och snälla ögon. Tror faktiskt att det är något
jag ska vara nöjd med trots allt. Jag vill bli sedd som seriös men ändå charmig.
Och söt passar ju alldeles perfekt ihop med det där.
Eller?

Kommentarer
Postat av: CHEFVONDOOM

Som det redan är sagt så är lite "mjukare" och snällare utstrålning och utseende något som tolkas som söt, jag tycker inte det är något negativt.



Snygg däremot, för mig är en person snygg om denne har alla de saker jag söker hos personen. Personlighet inräknat.

2010-01-21 @ 18:09:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0