dröm söta drömmar söta du

Vaknade drygt för en halvtimme sedan över att mobilen ringde. Det var en polis.
Första kontakten dem tagit med mig sedan jag polisanmälan om misshandeln.
Det var jobbigt och svårt att prata om, men överlag minns jag allt som att det hade
hänt igår. Jag hoppas verkligen på att det kommer hända något, det är inte okej
att hoppa på någon oprovocerat. Och sannerligen inte just försvarslösa mig som
bara bölar. Du kommer att få ditt straff.

Jag vaknade ur en dröm och den kom till min tanke efter att vi hade lagt på.
Drömmen utspelade sig i Jönköping på en slags krog/frisörsalong. Skumt.
Jag strulade runt med karaktären Göteborgaren i filmen "Hata Göteborg" och
sedan dyker Herr Göteborg upp. Himla massa Göteborg det blev, och nu skrev
jag ett till. Göteborg x4 och nu ggr 5 eftersom jag skrev det ännu en till gång.
Hur som helst, Herr Göteborg kom till "festen" och förklarade för mig att anledningen
till att han inte hört av sig var för att han hade blivit stum. Han var fortfarande
stum då han förklarade det, fråga mig inte jag förstod honom.

.. Sen minns jag inte så mycket mer. Men på något sätt så kändes det skönt att få
se honom igen. En sista gång. Även om detta bara var en dröm så fick ändå ett slags
svar på varför det blev som det blev. Nu kan jag äntligen släppa detta.

Tror jag ska lägga mig en liten stund till. Kanske drömma om någon annan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0