barbie goes black.

För några dagar sedan tog en tjej kontakt med mig på Facebook.
Denna tjejen var Frida Bragge och vi gick i samma klass under lågstadiet
och var på den tiden ganska nära vänner. Hur nära man nu än kan vara
när man fortfarande är så pass små.

Jag och Frida tyckte att vi var jättelika; båda var blonda och ungefär
lika långa. Jag vill minnas att vi en gång gick hem till hennes farmor
för att se om vi kunde lura henne om vem som var vem.
Det slutade med att vi drack saft och åt bullar.
Hennes farmor gick inte att lura.

Ibland kan man inte låta bli att fundera över hur det hade varit
ifall jag inte flyttat därifrån. Hade vi fortsatt vara vänner och hade
jag idag varit en blond Barbie-kopia, precis som Frida?

Tack gode gud för att jag inte är det.
Tack gode gud för att jag en gång fick för mig att det bästa bandet
var Kent och att jag inte ville vara som alla andra. För det är jag inte.
Jag var det varken förr, då eller är det idag.

Vi är alla unika.

- there´s some fireworks in the sky and they will soon fade like you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0